Hazard jménem veganství

Veganství, kdo by o něm v dnešní době neslyšel.  Koho by nelákala krásně nazdobená jídla, zajímavě působící recepty a způsob stravování, který se tváří, že má pouze samé benefity. Realita je však trošku jiná. U veganství (na rozdíl od vegetariánství) je vyloučen veškerý obsah produktů živočišného původu (mléčné výrobky, vejce) . Nahrazení základních složek lidské stravy je (na rozdíl od vegetariánů) u veganů zcela NEMOŽNÉ! Znáte i všechna ta dosti podstatná rizika tohoto stylu stravování? Pokud ne, shrnula jsem Vám je sem v 10 ti základních bodech.

Patří mezi ně:

  1. Snížená fyzická odolnost, únava
  2.  Častý deficit B12, B6, kyseliny listové a vitaminu A, selenu, taurinu, karnitinu, některých mastných kyselin a jiných látek
  3. Stejně tak možný nedostatek nenasycených mastných kyselin omega 3
  4. Možný deficit zinku, jenž je podstatný především z hlediska plodnosti a prevence vrozených vad
  5. Nedostatek bílkovin je významným rizikem především pro děti, u kterých může způsobit až poruchy vývoje mozkové tkáně. Pořád myslíte, že krmit vaše ratolesti pouze sójou je dostačující?
  6. Častý deficit vitaminu B12 může zapříčinit až nedostatečnou tvorbu bílých krvinek
  7.  Riziko chudokrevnosti
  8. Zvýšené riziko srdečních onemocnění, Alzheimerovy choroby a mrtvice
  9. Vysoká rizikovost pro ženy v těhotenství
  10. Pokud je veganská strava aplikovaná na dětech může vézt až k deficitu vápníku a vitaminu D!

Co-je-vlastně-veganství-2

zdroj obrázku: zdroj obrázku

I nadále si myslíte, že je veganství ten správný směr, který byste na sobě měli dobrovolně aplikovat?

Dejte mi vědět :-)

1 Comment

  1. Já se přiznám, že jsem na vegany doslova alergická, přijdou mi jako děsní extremisti (viz známý vtip: Jak poznáš vegana v davu? Nijak, řekne to všem sám). Ať si každý dělá, co chce, ale necpe to všem. Jednoho vegana znám, chodil na gympl do vedlejší třídy, a teda ty jeho příspěvky na Facebooku opravdu stály za to. Nebyl den, kdy by nepřidával krvavé fotky a nenazýval všechny nevegany vrahy. A opravdu nepochopím matky, co svůj směr stravování cpou dětem nebo je ohrožují nesmyslnými „dietami“ ještě v době těhotenství. Vegetariánství mi přijde v pohodě, když ti lidé nad jídelníčkem přemýšlí a nejí jen tofu pořád dokola. Ale jsem ráda, že vegetariánská kamarádka teď v těhotenství jí na doporučení lékaře i maso, ačkoliv jí to musí být nepříjemné. Ale dítě je přednější :)