Jak začít cvičit s chutí a bez donucení

Asi to moc dobře znáte.

Rafička na váze ukazuje zase o nějaké to kilo navíc a dokopat se ke cvičení ne a ne. Z vlastní zkušenosti však vím, že přehnaným nucením se ničeho dlouhodobějšího nedocílí. A jak na to? Rozhodla jsem se sepsat Vám pár osvědčených a jednoduchých tipů:

  • Motivace– Ohrané klišé, ale je to tak. Pokud si dá člověk určitý cíl, jde hned všechno líp.
  • Schopnost se odměnit– Další podstatná věc, přehnané odříkání si „zakázaného jídla“ není také řešením.
  • Všeho s mírou– Asi mi dáte za pravdu, že začít cvičení plán každodenním přehnaným kardiem bude spíše kontraproduktivní. Mnohem lepší je z počátku cvičit třeba 2-3 krát týdně a intenzitu pomalu zvyšovat.
  • Dělej, co tě baví– Dalším důležitým bodem je zjistit, jaký sport člověku nejvíce sedí a vyhovuje.
  • Vem sebou parťáka– Ve dvou se to táhne lépe a to i ve sportu.
  • Dívej se na výsledky za sebou– I doběhnutí tramvaje bez zadýchání může být dobrým pokrokem.
  • Mysli na své zdraví– Cvičení není pouze záležitostí nynějšího trendu, ale jakýmkoli pohybem přispíváte především svému zdraví.
  • MHD vyměň za pěškobus– Sama v průměru denně nachodím asi 8 km. Zdá se mi to vždy neskutečné, ale opravdu kolikrát stačí vystoupit o 2 zastávky dřív, vyběhnout schody místo výtahu, jít oběhat pár věcí do města a hned má člověk lecos nachozeno. Myslete na to, že i to málo se počítá.
  • Alespoň 30 minut svižné chůze denně– Když se opravdu nemůžete donutit do žádného sportu, zkuste alespoň 30 minut denně svižnější chůze. Splníte si tak svou doporučenou denní dávku pohybu.
  • Sport  ruku v ruce se stravou -Můžete cvičit sebelépe, ale pokud si nedáte do pořádku svůj jídelníček, nikdy samotné cvičení nebude mít takový efekt.

cvíčo

A takto se v posilovně bavíme my :-) .

Budu doufat, že se Vám dnešní příspěvek líbil a v něčem Vás třeba i nakopl.

Mějte se krásně!

Vše V.

3 Comment

  1. Super tipy! :) Nedávno jsem psala něco podobného :). Nejdůležitější je rozhodně dělat to, co tě baví :) já než našla to svoje tak to trvalo :)

    http://www.sharofdreams.blogspot.cz

  2. Super článek :) já mám většinou problém, že když už začnu cvičit a začne mě to i bavit, tak po dvou týdnech přijde nějaká nemoc, nebo se mi něco stane a vypadnu z toho a pak už se do toho nemůžu vrátit 😀

    Maris Novotná

  3. Já začínám postupně. Nejprve jsem začala chodit – místo MHD chodím kratší vzdálenosti pěšky. Ze dvou zastávek se staly 3,4…každý den se snažím nachodit těch 10 tis kroků a fakt mě to začalo bavit. Teď jsem začala s lehkým cvičením doma. Na jaře se plánuju naučit jezdit na bruslich a budeme chodit hrát badminton 😉