(NE)JÍM JAKO BLÁZEN

(Ne)jím jako blázen.

Asi mi dáte za pravdu, že stejně jako všechno ostatní, se i stravování odvíjí od individuality nás samých. Nejíst jako blázen je kolikrát těžké. Upřímně řečeno, poměrně často bych sama ráda snědla vše, na co přijdu. Mým hlavním „limitujícím faktorem“ není však žádná dieta nebo honba za lepší postavou (i když tu by bral samozřejmě každý žejo), ale především mé zdraví. Nepatřím k jedincům, kterým poslušný žaludek říká pane, ale spadám přesně k tomu opaku. A co jsem si tak stihla všimnout, nejsem ve svém okolí jediná s tímto problémem. Z toho důvodu jsem se rozhodla sepsat článek právě tohoto rázu.

  1. Individualita– Podle mě jedna z nejdůležitější věcí, kterou budu často omílat. Neznamená přeci, že když teď frčí to a tamto, musím jít přesně to a tamto. A už vůbec ne, že to a tamto bude v přesně takovém množství pro mé zdraví prospěšné. Já osobně třeba vím, že mám bohužel (bohudík) problém se smaženými pokrmy. A i když si jednou za čas na nich opravdu moc ráda smlsnu, vím, že to může znamenat pohromu pro mé zažívání.
  2. A zase to pravidlo PP-Pestrost & pravidelnost, nene, ani těchto dvou kamarádů se jen tak nezbavíme. Zase další skvěle pozorovatelná věc (alespoň u mě tak funguje). Zkuste si alespoň o víkendu udělat čas na jídlo. V klidu si jej připravit, v klidu si jej sníst. Zkuste zkonzumovat 5 přiměřených porcí během dne a vyvarujte se všemožným „prasárničkám“. Chápu, že během týdne, to už taková sláva s časem a přípravou pokrmů není (mnoho práce, povinností), avšak alespoň ty svačinky ve formě banánu, mandariky či jogurtu neopomeňte.
  3. Není umění zhubnout, ale váhu si udržet– Zhubnout 0,5-1 kg během jednoho měsíce se může zdát jako pěkná nuda s  nikterak ohromujícím efektem, avšak věřte, že právě tohle je ta nejlepší možná cesta. Pokud se rozhodnete jednorázově shodit více kg, nejspíš se dočkáte tzv. jojo efektu. I tady je zapotřebí postupovat postupně, zvykat si na nové potraviny, nové stravovací návyky, apod.
  4. V jako vodaProč pít vodu, když si můžu v dnešní době vybrat ze všemožného výběru všemožných limonádiček? Možná proto, že je tou nejzdravější formou. Pokud si libujete ve slazených nápojích stejně jako já, tak se budete muset čas od času zamyslet nad tím, kolik cukru do sebe v těchto poměrně „nevinných potravinách“ dostáváte. A věřte, málo to rozhodně. Viz, předchozí články.
  5. „Hřešit“ se dá i zdravě– Strašně ráda dávám za příklad kvalitní burger. Pokud si jednou za čas dopřeji kvalitně udělaný burger, bez všemožných omáčiček s pořádnou dávkou zeleniny a ideálně celozrnnou bulkou, nevidím na tom nic špatného (ba naopak). Zdravá strava není pouze o tom si jen odpírat. A pokud si dáme občas něco nezdravého, nemusíme se z toho hned hroutit.
  6. Rovnováha– To je oč tu kráčí. Ne nadarmo se říká, že naše strava by měla být vyvážená. Když do sebe denně šupnu 3 cheeseburgery, tak to asi nebude ideálka. A pokud budu od rána do večera konzumovat pouze zeleninu bez čehokoli jiného, zase nám tu bude „něco“ scházet.

8

Vzpomínka na typický americký oběd. Tortilla plněná kuřecím a zeleninou by prošla, s hranolkama by to už bylo horší. Takže i já občas (ne)jím jako blázen :-) .

Doufám, že se vám dnešní článek líbil.

Mějte se fajn,

V.

 

1 Comment

  1. Moc krásně napsané! ❤️