Večerní stravování aneb jak se vyvarovat přejídání

Večer už jíst nebudu, nechci přibrat.

Tuhle větu zná asi mnoho z nás, stejně jako pocit nevrhnout se na naplněnou ledničku. Že si však i večer můžete nebo ba naopak musíte dopřát odpovídající porci jídla, se můžete dočíst v dnešním článku. Snaha na večeři nepozřít ani jedno sousto čehokoli je nesmyslná. Základem je, do večeře zahrnout především bílkoviny a omezit sacharidy, což je myslím poměrně i logické. Večeře by měla být podávána 2-3 hodiny před spánkem, tudíž pokud večeřím v 18:00 a do postele ulehám s půlnocí, ideální to rozhodně není.

372C9A69-BA2F-4E3A-82CC-970C0879BCEE

Co všechno by ideálně vyvážená večeře měla obsahovat?

  1. bílkovinu
  2. zeleninu
  3. přiměřené množství přílohy
  4. nápoj (ideálně vodu či neslazený čaj)

A co ovoce? Jak jsem psala již výše, sacharidy se doporučuje směřovat spíše k dopoledním hodinám. Avšak pokud jsem za celý den nestihla zkonzumovat dostatečné množství ovoce, tak kousek jablka zkonzumovaného navečer určitě neuškodí. Stejně tak i v dalších bodech, jde velmi těžko podat jednotný univerzální návod. Celodenní jídelníček se samozřejmě odvíjí hned od několika faktorů, mezi které patří denní fyzická aktivita, apod. Jedno je však zřejmé, ani při redukci vám večerní hladovění nepomůže.

Na ukázku jsem Vám přichystala několik příkladů, jak může vypadat vyvážená a skvěle chutnající večeře:

 1. Krevety s kari rýži

07C22372-837A-4871-A7EF-14124520A96B

 2. Kuřecí salát s žampióny a jogurtovou zálivkou

Není nic jednoduššího na přípravu než orestovaná kuřecí prsa, doplněná žampióny, čerstvou zeleninou a zálivkou z bílého jogurtu a koření.

E046E957-7923-4B7E-AAE3-889F12FE0170

3. Těstoviny na nespočet způsobů

Těstoviny jsou pro mě často ideální příležitostí, jak dohnat „deficit“ s konzumací ryb a často tak přidávám tuňáka či lososa právě do těstovin. A jak asi správně tušíte, těstovin bychom si měli navečer servírovat v přiměřeném množství (abychom to nepřestřelili se sacharidy) a zbytek doladit právě bílkovinou (již zmíněné rybí maso či například kuřecí) + zelenina. Pokud chceme za den dohnat denní deficit vlákniny, sáhneme po celozrnné variantě těstovin.

B9A81CF3-0638-40FC-9D27-71FC43845D79

Dobrou chuť, V.

1 Comment

  1. Těstoviny miluji na všechny způsoby :-) jinak večer už si dělám jen lehčí salátky s nějakým dresinkem, ořechy, sýrem a dám si i jogurt :-)